Lørdag 13. feb

Nyheter om hopping, flyet og HFL.

Moderatorer: Styret, Moderator

Lørdag 13. feb

Innlegg Rune Narum » Søn 07 Feb 2010, 22:20

Vet ikke om vi har pilot enda og hvordan været blir (ser veldig bra ut akkurat nå, men det er jo en stund til...) Men vi trenger flere hoppere til å møte opp hvis det blir hopping, så tenkte vi kunne begynne å kartlegge interessen allerede nå :)

Lørdag 13. feb

Pilot - Tom (+ ekstra pilot)
HL - Håkon
HFL - Carlos

Hoppere:
Rune N.
Bjarne
Håkon
Chris
Carlos
Jan Roar
Ola
Jostein L.
Kjell H. (Kanskje...)
Andy
Viola
Svein O.
Please do not land on my car...
Rune Narum

Re: Lørdag 13. feb

Innlegg Bjarne » Man 08 Feb 2010, 00:46

skriv meg opp for 13000 fot! :D
Men d går bra :D
Bjarne

Innlegg Chris » Man 08 Feb 2010, 19:16

Bra tiltak. Jeg er med!
Don´t take life too seriously - you´ll never get out alive!
Chris

Innlegg jk » Man 08 Feb 2010, 20:01

Vi trenger min 12 mann for og starte opp slik at vi får kjørt en del løft når vi først setter igang.
Tom Erik skal sjekkes ut i morgen så jeg kan sjekke i morgen kveld om han vil fly kommende helg.

Til Info.
Det begynner og minke på timer på flyet før vi må ta 100 timer service.
Jørgen Kaarvaag
jk

Innlegg jk » Tir 09 Feb 2010, 15:26

Tom Erik er ferdig utsjekket og regner med at han vil fly lørdag.
Bekrefter dette her senere i kveld.

Jepp, Tom er klar på lørdag.
Han må få med seg en annen pilot på ett par løft siden det er lenge siden han har fløyet hopping så håper ikke dette stopper han!
Sist endret av jk den Tir 09 Feb 2010, 23:34, endret 1 gang
Jørgen Kaarvaag
jk

Innlegg Carlos » Tir 09 Feb 2010, 17:55

eg e me å flyyyr!!! full høyde takk :)
Brukerens avatar
Carlos

Innlegg Jan Roar » Tir 09 Feb 2010, 21:49

Eg e me eg :D
FlyFree and have Fun
Jan Roar

Innlegg Ola » Ons 10 Feb 2010, 19:32

Jeg er med!
Ola

Innlegg JosteinL » Ons 10 Feb 2010, 20:27

Er med æ. :D
Brukerens avatar
JosteinL

Innlegg Anne » Ons 10 Feb 2010, 21:07

jk skrev:Vi trenger min 12 mann for og starte opp slik at vi får kjørt en del løft når vi først setter igang.
Tom Erik skal sjekkes ut i morgen så jeg kan sjekke i morgen kveld om han vil fly kommende helg.

Til Info.
Det begynner og minke på timer på flyet før vi må ta 100 timer service.

Jørgen, bare et spørsmål, mest fordi det er lenge siden jeg har hoppet fra Soloyen og ikke husker hva som er best for flyet og økonomien: Jeg skjønner at det beste hadde vært 12 stk eller fler slik at man kan gå back to back hele dagen lang, men hvis man ikke er så mange, er det ikke bedre med shutdown på flyet og likevel får gjort en 3-4 løft i løpet av dagen, istedenfor ingen?
Anne

Innlegg haakonsv » Ons 10 Feb 2010, 22:30

Vi begynner faktisk å nærme oss nok folk til å sette i gang. Jeg antar det er ekstra sete i flyet fremdeles, og da greier vi uansett ikke å være flere enn fem hoppere i flyet.
Det hadde vært veldig greit med en HM til - hvis ikke det er mulig får jeg satse på lynkjapp pakking eller låne en annen skjerm på annethvert løft. Om nå Jørgen kommer opp for å ta et tandem utsjekkshopp eller to så er problemene løst... :-)

Ryktene vil ha det til at finværsperioden nå går mot slutten. Dette kan fort vise seg å bli den siste helgen på to måneder med noe annet enn stiv kuling, regn og skyer i 300 fot.
Så fram med vinter-makkoen og kom ut og nyt lørdagen - ta med grillkull og pølser, kaffe og buljong, så lager vi en like fin dag som vi hadde på nyttårsaften.

Carlos - jeg setter deg opp som HFL på lørdag - i allefall foreløbig. Du får diktatorisk makt til å beordre folk til pakking, snømåking, flydytting og T-snuing.
Håkon Svendsen

Make an impression - hit a car!
Brukerens avatar
haakonsv

Innlegg Kjell Haugland » Tor 11 Feb 2010, 00:02

Jobber med å forberede unger og samboer på litt hoppings i helgen:)
I så fall kan jeg hjelpe og trå til der det måtte trenges Håkon!!!
Fly free, stay clear!
Brukerens avatar
Kjell Haugland

Innlegg jk » Tor 11 Feb 2010, 00:41

Anne.

Skrev ett ok svar her men når jeg skulle lagre det forsvant det fordi jeg ikke var innlogget. Får ta en kortversjon.

Vi har i 09 sesongen hatt bra mange hoppdager med lite hoppere som møter opp.
Mange skylder på at det er så lang ventetid men det har som regel hvert motsatt, ikke nok hoppere til og holde flyet gående og masse start/stopp på flyet.

Sist lørdag jobbet vi mye for å få til hopping og hadde 6 hoppere på weblista, lørdagen kom og 4 møtte opp.
1 av disse måtte også være HFL så ikke akkuratt slik vi bør drive. Tror at de betalte ekstra for ledige slotter i flyet.
Jonas var den eneste flygeren som kunne ta seg fri men han bruker 1 time hver vei fra Egersund for å hjelpe oss.
Jeg kunne selvfølgelig ikke avlyse når han var møtt opp og vi hadde fått flyet ut av hangaren og slikt.
Jonas trengte også 3 landingsrunder siden han ikke hadde flydd på 3 måneder. Så det blei 3 løft denne dagen.
Tror ikke dette var en bra dag for SFSK når en tenker på økonomien.

Når britt Victoria tok utsjekk på denne flytypen i Tyskland sist sommer stresset instruktøren dette med å ha minst mulig starter på turbinen da hver start tilsvarte 10 flytimer i slitasje. Vi kan godt prøve og sjekke dette opp for å få en bedre forståelse av dette men en ting er klart og det er at vi må selvfølgelig prøve og ha minst mulig starter.
Da bør vi ha en del hoppere klare før en starter opp slik at en kan kjøre en del løft før en stenger ned. 2-3 løft bør være minimum.

Regner med at dette ordner seg selv når vi kommer i gang med sesongen men nå på vinterstid så er det etter min mening altfor råflott og bruke en flymaskin til 3 millioner og kjøre 1 og 1 løft med stopp imellom.

Hver time på flyet bør uttnyttes maksimalt.

Skulle gjerne vært med på kommende lørdag men er i Oslo på årsmøte og fagseminaret hele helga sammen med Burre.

Regner med at flyet går til Sverige for 100 timer, årlig sertifisering og noen småting neste uke.
Det betyr at vi har en topp maskin klar for sesongen og vi vil også ha 2 superkine piloter denne sesongen. Ting ser endelig litt lysere ut. Måtte vi få 400 timer på flyet, 120 elever og 250 tandemer dette året så ligger vi godt an!
Sist endret av jk den Tor 11 Feb 2010, 11:37, endret 1 gang
Jørgen Kaarvaag
jk

Innlegg Andreas » Tor 11 Feb 2010, 10:52

Ref. innlegget til Jørgen; "Ting ser endelig litt lysere ut. Måtte vi få 400 timer på flyet, 120 elever og 250 tandemer dette året så ligger vi godt an!"
- ja, DET hadde vært noe, og vi får bare satse alt på å klare det, folkens! :) Håper virkelig at 2010-sesongen blir enklere både teknisk og operativt, og da også bedre økonomisk, for SFSK. Det synes jeg virkelig vi fortjener etter et "noe" kronglete 2009. :( :?

Jeg reiser dessverre bort kommende helg, men krysser fingrene for at det er nok folk som melder seg til at det kan bli kjørt i gang litt hopping. Kos dere!!! :D :!:
Andreas

Innlegg Steinhard » Tor 11 Feb 2010, 18:13

Passer egentlig dårlig for min del :(
Har planer om 60 års feiring i sirdalen helå.
Finns d någen andre som har mulighet ??

Hilsen HFL steinar
Steinhard

Neste

Gå til Blir det hopping i dag?

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester